پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120082
آن تاج آبي بر سر پايتخت چه شد؟
تاریخ انتشار : 1393/10/15
نمایش : 1235
بررسي مهره‌هاي آبي‌ها در 30 سال گذشته.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،  اگر وضعيت استقلال را در سال‌هاي بعد از انقلاب بررسي کنيم به اين نتيجه مي‌رسيم که تمام عناوين و افتخارات اين تيم بزرگ و پرافتخار در سال‌هايي به دست آمده که مهره‌هاي بسيار خوبي داشته و مملو از ستاره‌هاي ريز و درشت بوده است. در زير نگاهي داريم به سال‌هاي پرافتخار و پرجام استقلال در ۳۰ سال گذشته.

۶۲ تا ۶۴؛ ستاره‌هايي چون حجازي، چنگيز و مختاري‌فرد
استقلال در سال‌هاي ۶۲ و ۶۴ قهرمان جام باشگاه‌هاي تهران شد و تازه سال ۶۳ هم اين مسابقات نيمه‌کاره ماند. در آن سال‌ها اصلاً ليگ برگزار نمي‌شد اما استقلال با ستاره‌هايي چون ناصر حجازي، شاهين بياني، رضا احدي، اصغر حاجيلو، جعفر مختاري‌فرد، عبد‌العلي چنگيز و... تمام جام‌ها را فتح کرد و پرسپوليس را هم در سال ۶۲ با گل پرويز مظلومي شکست داد. خيلي‌ها ‌آن تيم استقلال در ابتداي دهه ۶۰ را بهترين تيم تاريخ باشگاه‌ هم مي‌دانند، نسلي که هنوز تکرار نشده است. استقلال سال‌هاي ۶۲ تا ۶۴ هم جنسش جور بود و هم هجومي و زيبا بازي مي‌کرد و نتيجه مي‌گرفت.

۶۹ و ۷۰؛ ستاره‌هايي چون عابد‌زاده، مرفاوي، فنوني‌زاده و...
استقلال در حد فاصل سال‌هاي ۶۹ و ۷۰ چهار، پنج جام گرفت! آنها با ستاره‌هايي چون عابد‌زاده، بياني‌ها، سرخاب، مرفاوي، نامجو‌مطلق، فنوني‌زاده، حسن‌زاده و... هم ۶ بازيکن ثابت در تيم‌ملي داشتند و هم قهرمان تهران، ايران و آسيا شدند. آخرين قهرماني استقلال در آسيا هم در همان سال ۷۰ رقم خورد و بعد از آن آبي‌ها فقط يکبار با حجازي نايب‌قهرمان شدند. فتوحات استقلال پر‌‌مهره در سال‌هاي ۶۹ و ۷۰ با مربيگري منصور پور‌حيدري حاصل شد و در آن سال‌ها هم استقلال ۳ بار پرسپوليس را شکست داد تا همه جوره تماشاگرانش را راضي کرده باشد.

۸۲ تا ۸۴؛ ستاره‌هايي چون عنايتي، سامره، قرباني، منصوريان و...
استقلال از اواخر سال ۸۱ تا سال ۸۴ هم موفق بود. در آن سال‌ها ستاره‌هايي چون عنايتي، سامره، قرباني، منصوريان و... در جمع آبي‌ها خود‌نمايي مي‌کردند و در نهايت استقلال بعد از يک جام‌حذفي و يکي، دو نايب‌قهرماني در سال ۸۴ با شايستگي قهرمان ليگ شد. مثل ادوار قبلي در اين سال‌ها هم استقلال تيم بسيار پر‌مهره‌اي بود و حتي مي‌شد گفت از سپاهان و پرسپوليس و... هم پر‌مهره‌تر است.

سال‌هاي ۸۹ تا ۹۲؛ فتح ۴ دربي با مجيدي، جباري و...
استقلال در اين سال‌ها با ستاره‌هايي چون جباري، مجيدي، برهاني و... هنر‌نمايي کرد و ۴ بار پياپي با مربيگري پرويز مظلومي پرسپوليس را برد. به جرأت مي‌توان گفت در تمام اين سال‌ها هم استقلال پر‌مهره‌تر از پرسپوليس بود و شايد فقط مهره‌هاي سپاهان را مي‌شد با آبي‌ها مقايسه کرد. در تاريخ فوتبال ايران تا حالا استقلال ۴ بار پياپي پرسپوليس را نبرده بود اما اين اتفاق هم به لطف ستاره‌هاي پر‌شمار آبي‌ها رخ داد.

ختم کلام اينکه تيم بزرگ، بازيکن بزرگ مي‌خواهد و اين يک قاعده کاملاً درست است. در ۲، ۳ سال گذشته علي فتح‌ا...‌زاده مهره‌هاي بسيار خوبي جذب کرد و حتي امسال هم استقلالي‌ها تيم پر‌مهره‌‌اي بستند اما به‌زعم کارشناسان و اهل‌ فن اين تيم بالانس نيست و هارموني لازم در خطوط مختلف را ندارد. البته قلعه‌نويي هم در سال‌هاي اُفت مربيگري‌اش قرار دارد و درست در اين سال‌ها با رسانه‌ها درگير شده و...
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html